مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

زمینه ساختمان های هوشمند، خانه های هوشمند و سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) شامل فن آوری های مختلفی در ساختمان های تجاری، صنعتی، سازمانی و داخلی به منظور هوشمند سازی امکاناتی مانند سیستم های مدیریت انرژی و کنترل ساختمان می باشد.

عملکرد سیستم های مدیریت ساختمان، مرکز اصلی مفهوم ساختمان های هوشمند است. هدف ساختمان های هوشمند کنترل، نظارت و بهینه سازی خدمات ساخت و ساز می باشد. خدماتی نظیر نور، گرمایش، سیستم های امنیتی، دوربین مدار بسته و سیستم های هشدار، کنترل دسترسی، سیستم های صوتی و تصویری و سرگرمی، تهویه، تصفیه و کنترل آب و هوا، ساعت خانه و کنترل حضور و غیاب و گزارش (به ویژه کنترل ساعات جابجایی کارکنان و در دسترس بودن آن ها) قابل دستیابی می باشند.

زمینه های کاری پیرامون این مفاهیم و تکنولوژی ها بسیار گسترده است و زندگی ما به توجه به تاثیراتی که تحولات ساختمان هوشمند روی محیط زندگی و محیط کار ما داشته اند، در حال تغییر است. میزان تاثیر این تکنولوژی ها بر امکانات مدیریتی و امکانات برنامه ریزی نیز بسیار زیاد است. در واقع هر گونه ساخت و توسعه ساختمانی و یا افزودن امکانات در ساختمان ها، می تواند از فن آوری ساختمان های هوشمند و مفاهیم مربوط به آن بهره مند گردد.

مباحث اولیه و ریشه ی ساختمان های هوشمند و سیستم مدیریت ساختمان در بخش صنعت در دهه آغاز شده است که از سیستم ها و کنترل هایی به منظور اتوماتیک کردن فرآیندهای تولید و بهینه سازی عملکرد استفاده می شد. سپس مفاهیم و برنامه های کاربردی در زمینه های بیشتری ورود پیدا کردند، توسعه یافتند و در طول دهه 1980 به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفتند و امکان انتقال تکنولوژی و سیستم های هوشمند به بخش مسکونی و تجاری فراهم گشت. در سال های اخیر نیز گسترش چشم گیر در این زمینه کاملا قابل مشاهده است و در بسیاری از موارد به یک امر ضروری تبدیل گشته است.

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • به تام سایت

ساختمان هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی