مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر، با پیشرفت های تکنولوژی محققان توانسته اند ایده انتقال بی سیم برق را تبدیل به واقعیت کنند. در حالت کلی اساس ارتباط بی سیم بر پایه انتقال انرژی از فرستنده به گیرنده توسط یک میدان مغناطیسی نوسان دار می باشد.

انتقال برق بی سیم

برای رسیدن به این امر جریان مستقیم(DC)  تولید شده منبع توسط یک مدار الکترونیکی به جریان متناوب (AC) با فرکانس بالا تبدیل می شود. جریان متناوب تولید شده از سیم پیچ فرستنده عبور می کند و باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شود.

در صورتی که سیم پیچ گیرنده در نزدیکی میدان مغناطیسی تولید شده توسط فرستنده قرار گیرد، توسط میدان مغناطیسی، دارای جریان متناوب می شود. مدارهای الکتریکی تعبیه شده در گیرنده جریان متناوب(AC)  را به جریان مستقیم(DC)  قابل استفاده برای دستگاه های متصل به گیرنده تبدیل می کنند.

برق

انتقال برق بی سیم به صورت های مختلفی از جمله Inductive Power Transfer ، Inductive Coupling و Resonant Power Transfer صورت می پذیرد. ولی در حالت کلی می توان اساس کار تمامی روش ها را یکسان در نظر گرفت. نمونه ساده این طرح را می توانیم در شارژر های بی سیمی که برای تلفن های همراه عرضه شده است مشاهده کنیم.

انتقال برق بی سیم در مواردی سودمند است که انتقال انرژی آنی و مداوم مورد نیاز است در حالی که سیم های انتقال نامناسب و پر خطر بوده و در بعضی موارد استفاده از آنها غیرممکن است. در انتقال بی سیم بازدهی، پارامتر مهمتری به حساب می آید. متداول ترین شکل انتقال بی سیم انرژی با استفاده از القای الکترومغناطیسی است. به طور کلی مزایای انتقال برق به صورت بی سیم را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

  1. کاهش هزینه های مرتبط به نگهداری خطوط و اتصالات
  2. راحتی بیشتر برای شارژ روزانه وسایل الکترونیکی
  3. انتقال انرژی به صورت امن برای کاربرد هایی با حفاظت بالای بهداشتی
  4. کاهش تلفات و هزینه های مرتبط به خاطر اکسیده شدن توسط آب و هوا
  5. کاربرد بسیار وسیع در وسایل دوار
بخوانید  راه‌حل‌های جلوگیری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان
  • ۹۷/۰۱/۳۱
  • به تام سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی