مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

یراق آلات یکی از مهم ترین اجزای درب و پنجره UPVC به شمار می روند. یراق آلات درب و پنجره UPVC دارای تنوع مناسبی هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن، یراق آلات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مهمترین یراق آلات درب و پنجره UPVC به شرح زیر می باشند.

همچنین در انتهای مقاله بازشو های متداول درب و پنجره UPVC را آورده ایم.

  1. اسپانیولت در درب و پنجره UPVC

مهمترین قطعه از یراق آلات درب و پنجره UPVC، اسپانیولت است. عدم استفاده از آلیاژ مناسب و استاندارد در ساخت این قطعه موجب از کار افتادن چرخ دنده ها و افزایش فشار بر روی دستگیره ها و همینطور باعث عدم حرکت فنر اسپانیولت شده و در نتیجه باعث از کار افتادن درب و پنجره می شود. در بازار دو نوع اسپانیولت موجود است که یکی آلمانی و دیگری ترک است. نوع آلمانی آن به دلیل دو زبانه بودن و شکل قارچی غلطک ها از امنیت بیشتری نسبت به نوع ترک آن برخوردار است.

درب و پنجره UPVC

  1. دستگیره در درب و پنجره UPVC

در انتخاب یک دستگیره خوب به عنوان یکی از اصلی ترین یراق آلات درب و پنجره UPVC باید به نکات زیر توجه کرد.

نکته I. بلند بودن اهرم دستگیره نکته ای است که باید به آن توجه کرد. بلند بودن اهرم دستگیره باعث وارد آمدن فشار کمتر به دستگیره و اسپانیولت شده و باز و بسته کردن درب و پنجره را آسان می کند. همچنین استفاده از دستگیره با اهرم توپر موجب کارکرد بهتر آن می شود.

نکته II. صفحه اصلی دستگیره اگر دارای ضخامت غیر استاندارد و از جنس نا مرغوب باشد باعث شکسته شدن دستگیره می شود.

نکته III. شفت چهار پهلوی دستگیره اگر از آلیاژ مرغوب ساخته نشده باشد در هنگام فشار زیاد باعث هرز شدن دستگیره می شود.

بخوانید  بررسی مزایا و معایب گرمایش از کف در ساختمان

نکته IV. فنر درب و پنجره باید از جنس مرغوب باشد تا در 90 درجه عملکرد اهرم تغییر نکند.

نکته V. زوار های جای پیچ دستگیره باید از مقاومت کافی برخوردار باشد که دچار شکستگی نشود.

درب و پنجره UPVC

  1. سیلندر در درب و پنجره UPVC

یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره UPVC می باشد. بهترین نوع سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه می شود. نوع سیلندر مصرفی بستگی به سایز و آکس و نوع پروفیل درب و پنجره دارد. باید توجه کرد که برای امنیت بیشتر در هنگام خارج کردن کلید از سیلندر، قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز خارج شود تا در هنگام سرقت و در موقعی که درب قفل است سیلندر خارج نشود.

  1. زبانه در درب و پنجره UPVC

یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره UPVC می باشد. طراحی زبانه در هر دو مدل کوتاه و بلند باید طوری باشد که در موقع باز و بسته شدن درب و پنجره زبانه در جای خود قرار گیرد و از فشار به روی لولا ها جلوگیری کند.

  1. لولای 100 میلیمتری در درب و پنجره UPVC

یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره می باشد که باید تحمل وزن درب و پنجره UPVC را داشته باشد و حداقل باید 110 گرم وزن داشته باشد که دچار شکسته شدن نشود.

با توجه به نوع یراق آلات درب و پنجره، انواع مختلف بازشو قابل ساخت می باشد متداول ترین به شرح زیر می باشند.

درب و پنجره UPVC

  1. تک حالته (Turn)

  2. کلنگی یا یراق سرویسی پنجره (Tilt)

کور شدن نقطه دید از روبرو از مزایای این سیستم است.

  1. دو حالته (Tilt&Turn)

ویژگی این سیستم باز شدن پنجره بر روی دو محور به صورت عمودی و افقی است. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار خوبی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی می باشد. یراق آلات آلمانی دارای بهترین عملکرد در این سیستم می باشند.

  1. کشویی (Sliding)

پنجره کشویی مزیت بزرگی دارد که در هنگام بازشدن پنجره فضای داخل را اشغال نمی کند و جلوی پرده نصب شده را نمی گیرد. به همین دلیل در قسمت هایی از ساختمان که این مسئله اهمیت زیادی دارد از پنجره کشویی استفاده می شود.

بخوانید  فواید اب درمانی در جکوزی خانگی شما

پنجره دو لنگه کشویی  از نظر کارایی و بهره وری همانند پنجره کشویی ساده است با این تفاوت که هر دو لنگه بصورت ریلی باز می شود. این پنجره با وجود بهره وری پایین تر در حفظ انرژی نسبت به دیگر مدل های بازشو حتی نسبت به کشویی ساده، کاربرد های خاص خود را دارد.

درب و پنجره UPVC

  1. فولکس واگنی (Tilt&Sliding)

این پنجره جایگزینی برای پنجره کشویی است. یراق آلات فولکس واگنی قیمت بالایی دارند. این نوع بازشو به همراه بازشو دو حالته از عایق ترین حالات بازشو هستند. این نوع یراق آلات درب و پنجره UPVC سایر مزایای یراق دو حالته به همراه مزایای پنجره کشویی را با هم دارد.

  1. تاشو

این نوع از یراق آلات درب و پنجره UPVC به صورت آکاردئونی جمع شده و در یک کنار قرار می گیرد.

  • ۹۷/۰۱/۳۱
  • به تام سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی