مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چندین سال است که تکنولوژی XYPEX یک استاندارد بین المللی بی نظیر برای ضد آب کردن بتن می باشد. تکنولوژی XYPEX به صورت های مختلف تست شده و اثبات شده است که در بسیاری از طرح های علمی و عملی می تواند استفاده شود.

نگاهی کلی به تکنولوژی XYPEX  برای ضد آب کردن بتن

تکنولوژی XYPEX یک راه حل بی نظیر برای ضد آب کردن بتن ، حفاظت و ترمیم و باز سازی بتن است. اساس کار آن بر نفوذ کریستال های فعال در داخل بافت بتن است. این مواد کریستال شده وارد لوله های مویین در داخل بتن شده و باعث آب بند شدن آن و ضد آب کردن بتن آن و همچنین مقاومت در برابر مواد شیمیایی می شوند.

با ترکیب این ماده در آب، دوغاب پلیمری بسیار قوی با چسبندگی بالا در بتن به وجود می آید که مقاومت قلیایی بتن و همچنین مقاومت در برابر حملات شیمیایی را افزایش می دهد.

با توجه به خاصیت اسمزی، پودر های کریستال شونده همراه با آب در داخل خلل و فرج بتن نفوذ کرده و با حرکت در تمامی جهات، بتن را آب بندی می کنند و منجر به ضد آب کردن بتن می شود. با وجود آب و اکسید های فلزی و اکسید آلومینیوم موجود در بتن، کریستال هایی به رنگ سفید و به صورت سوزنی شکل با گذشت زمان مشخصی رشد نموده و تمام روزنه های بتن در درز های ناشی از انقباض را پر می کنند. در صورتی که مواد درون بتن از آب برای مدتی دور باشند، به محض رسیدن دوباره آب، این مواد دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند.

ضد آب کردن بتن

به طور کلی مهم ترین کاربرد های این تکنولوژی نوین در ضد آب کردن بتن عبارت است از:

آب بندی استخر ها و مخازن آب

آب بندی دیوار حائل

آب بندی پارکینگ ها

آب بندی فضای مرطوب مانند آشپزخانه و تصفیه خانه فاضلاب

آب بندی دیواره بتنی سد

آب بندی تونل

آب بندی زیرزمین

آب بندی کانال انتقال آب و فاضلاب

آب بندی پی بتنی

برای افزایش مقاومت بتن در تیرها، ستون ها، دال ها، شمع ها و …

برای افزایش کارایی بتن در بتن ریزی های واقع در دریا

  • ۹۷/۰۱/۳۱
  • به تام سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی