مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

طراحی دکوراسیون خاص و منحصر به فرد این روزها طرفداران زیادی دارد . بسیاری از افراد تمایل دارند که دکوراسیون خانه خود را به شکلی کاملا منحصر به فرد و شخصی  طراحی کنند و بچینند . البته در این بین بحث هزینه و بودجه هم بسیار مهم است . در این نوع طراحی شخصیت و بنیان طراحی و خانه با ترکیبی از بافت ، رنگ و الگوهای خاص است . ما در این مقاله  راه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم که حتی با بودجه کم هم شما می توانید خانه ای با دکوراسیون و طراحی خاص داشته باشید . پس با ما همراه باشید :

1- رنگ کردن کابینت ها

رنگ کردن کابینت ها یکی از راه های مقرون به صرفه و البته بسیار زیبا برای منحصر به فرد کردن طراحی خانه شما است . البته در این راه باید رنگ ها را جسورانه انتخاب کنید . این آخر هفته خصوصا در روزهای پایانی سال و شروع بهار می تواند بهترین فرصت برای این تغییر و تحول باشد . مثلا پیشنهاد ما به شما رنگ کردن کابینت ها با ترکیب رنگ های زرد – بنفش است . یا هر رنگ مکمل و شاد دیگری که  در حال حاضر مورد علاقه شما است .

طراحی دکوراسیون خاص

2-سایه زدن دیوارها

دیوارها را سایه بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید  !  می توانید از بالا به پایین به سمت یک نقطه میانی و کانونی شروع کنید و از رنگ کم رنگ به سمت رنگ پر رنگ حرکت کنید . برای اینکار هم نیاز به حرفه ای بودن نیست . می توانید یک رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس به میزان های مساوی شروع به علامت گذاری و تعیین فاصله روی دیوار کنید . بعد از رنگ تیره شروع کنید و سپس با اضافه کردن رنگ سفید رنگ را روشن تر کنید و به فاصله بعدی تعیین شده بزنید و همین کار را تا رسیدن به توناژ بسیار روشن  از رنگ انتخابی ادامه بدهید . شاید یکی از بهترین رنگ ها برای اینکار آبی اقیانوسی باشد .

طراحی دکوراسیون خاص

 

3-  ترکیب هنر و چیزهای عجیب و غریب !

بخوانید  8 راه کار برای استفاده بیشتر و بهتر از فضای اتاق خواب

سبک منحصر به فرد ،شخصی و خاص در طراحی دکوراسیون خانه این امکان را به شما میدهد که بتوانید روی هر دیوار داستان و علاقه های خاص خودتان را به بیننده نشان دهید . برای این منظور می توانید از ترکیب عکس های شخصی با آیینه های زیبا ، تابلوهای ارزان قیمت ، نقشه های سفر ، نقشه پروژه های شخصی و چیزهای زیبا و عجیب و غریب دیگر استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون خاص

 

4- رنگ کردن کف و سقف

هیچ چیزی بیشتر از انتخاب رنگ های خاص و مورد علاقه نمی تواند فضای خانه را برای بیننده منحصر به فرد و شخصی کند . پس بهتر است شروع کنید ! می توانید از دو رنگ کاملا متضاد برای سقف و کف استفاده کنید . رنگ زدن به صورت تخت و صاف در کنار استفاده از رنگ های تند به روش قدیمی می تواند منجر به کاهش انعکاس نور شود و در نتیجه باعث کوچک دیده شدن فضا می شود . رنگ نما اما استفاده از بافت های زیبا در کار رنگ و بافت دادن به رنگ یا استفاده از فرش های مخمل خواب دار یا مبلمان و پرده مناسب باعث شکسته شدن رنگ می شود.

طراحی دکوراسیون خاص

5- یک دشت زیبا روی دیوار !

کی گفته که حتما باید یک دیوار با  رنگ ساده رنگ شود ؟ چرا خیلی از ما این مساله را به عنوان یک قانون پذیرفتیم ؟ بیاید اینبار این طرح را امتحان کنید . یک دیوار خانه را انتخاب کنید و بعدزمینه را به رنگ یک دشت سبز و زیبا  رنگ کنید . برای ایجاد بافت در رنگ می توانید از یک اسفنج استفاده کنید . بعد در روی دیوار قطعات بامبو یا چوب های خشک استفاده کنید.  البته می توانید یک صندلی چوبی تخم مرغی هم از سقف آویزان کنید .

طراحی دکوراسیون خاص

6- کاغذ دیواری با طراحی خودتان بسازید

برای خاص و منحصر به فرد شدن سبک خانه تان می توانید در کنار کاغذ دیواری هایی که در بازار موجود است . از کاغذهای مخصوص ساخته خودتان استفاده کنید . برای اینکار می توانید ازکاغذهای ساده دیواری یا کاغذهای مخصوص استفاده کنید و طرح مورد نظرتان را روی آنها پرینت کنید . خصوصا تنه درخت یا منظره های طبیعی برای اینکار بسیار مناسب است .

طراحی دکوراسیون خاص

7- بازیگوشی در طراحی خانه !

بخوانید  4 قدم تا بازسازی آشپزخانه با کمترین هزینه

بازیگوش یکی از راههای خاص کردن خانه تان است . اگر از این روش استفاده نکنید احتمالا خانه تان به شدت سنتی میشود . اینبار دیوار صورتی در کنار وسایل چوبی یا میز بیلیارد زیبا را در اتاق نشیمن استفاده کنید .اگر شما ذهن خودتان را آزاد بگذارید قطعا طرح های بهتر و خاص تری به ذهنتان می رسد .

طراحی دکوراسیون خاص

 

8- Embrace Futurism

Futurism یک جنبش در هنر ایتالیا در قرن 20 بود . سرعت ، فناوری و هرچیزی که جدید بود و در این بازی طراحی شرکت می کرد به  زیبا و مدرن شدن  سبک فیوچریسم کمک می کرد . چرا از این تکنیک برای خانه تان استفاده نمی کنید ؟این سبک می تواند یک سبک خاص فانتزی باشد . در کنار فانتزی بودن شاید عجیب و غریب و منحصر به فرد هم هست . هر چیزی که متفاوت باشد می توانید در این طرح استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون خاص

9– چیزهای جدید را امتحان کنید !

حتی اگر علاقه ای به سبک Futurism  ندارید ، چه اشکالی دارد مثلا شومینه را در فضای حمام امتحان کنید ؟  یا هر عنصر دیگری که به صورت روتین و نرمال در جاهای دیگر خانه استفاده میشود می توانید در جاهای جدید امتحان کنید . مطمئن باشید این سبک بسیار هیجان برانگیز است .  با این روش می توانید خانه ای خاص و منحصر به فرد و رویایی داشته باشید .

طراحی دکوراسیون خاص

10- دور ه های مختلف را با هم ترکیب کنید

از منابع مختلفی می توانید الهام بگیرید . ولی پیشنهاد می کنیم کاملا آزادانه تصمیم بگیرید بدون احساس هیچ گونه محدودیت و قانونی .مثلا می توانید با تایل های نقاشی شده در اتاق خوابتان یک تکه پازل مدرن بسازید . در کنار آن از یک ظرف عتیقه استفاده کنید . یک صندلی تاشو سنتی را در کنار این طراحی زیبا قرار دهید . در مورد رنگ ها هم می توانید آبی ، سفید و قهوه ای را در کنار هم به کار ببرید .

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • به تام سایت

دکوراسیون خاص

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی