مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تا قبل از سال های اخیر، بهره وری از انرژی و صرفه جویی در انرژی یکی از اولویت های نسبتا پایین بود و صاحبان ساختمان ها و سرمایه گذاران درک کمتری از آن داشته اند. با این حال، با افزایش چشم گیر آگاهی ها و نگرانی های مصرف انرژی و پیشرفت در فن آوری های مقرون به صرفه، صرفه جویی در انرژی به سرعت به بخشی از بازار املاک ، مدیریت و عملیات امکانات استراتژی تبدیل شد.

در حال حاضر مفاهیم مربوط نیز رشد قابل توجهی در بخش صنعت ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری پیدا کرده اند.

به عنوان نمونه با استفاده از مفاهیم و تکنولوژی های صرفه جویی در انرژی برای روشنایی، صرفه جویی در انرژی می تواند تا 75٪ در مدارهای اصلی انجام گردد که در پی آن صرفه جویی 5 درصدی از کل مصرف انرژی در بخش های مسکونی و تجاری ممکن می گردد.

هم چنین در موارد دیگر، صرفه جویی در انرژی در سیستم های آب گرم و سیستم های خنک کننده نیز می تواند تا 10٪ کاهش یابد که نشان دهنده کاهش 7٪ مصرف کل انرژی در بخش های مسکونی و تجاری می باشد.

بررسی ها و تجربه های به دست آمده از مطالعات انجام شده، نشان دهنده امکان صرفه جویی در سیستم های گرمایش و سرمایش انرژی تا 30٪ در ساختمان های عمومی می باشد.

در ساختمان های هوشمند با استفاده از سیستم های خودکار کنترل روشنایی ساختمان،کنترل دوربین‌های مدار بسته،کنترل درها، کنترل وضعیت های اضطراری همچون آتش سوزی و زلزله و بسیاری کنترل های هوشمند دیگر مصرف انرژی به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیر ساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آن ها وفق دهد. و همچنین به ساکنین ساختمان اجازه می‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش را افزایش می دهد.

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • به تام سایت

ساختمان هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی