مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

مقالات به تام

مقالات ساختمانی به تام

بایگانی
  • ۰
  • ۰

حمام هوشمند شاید مهم ترین اولویت در روند هوشمندسازی خانه ها نباشد، اما این بدان معنا نیست که نباید هیچ هزینه ای را صرف هوشمند کردن این قسمت از خانه بکنیم. به هر حال حمام هم به اندازه ی سایر قسمت های خانه پتانسیل هوشمند شدن را دارد. گذشته از این نباید فراموش کنیم که خریداران جدید لوازم خانگی نسل هزاره هستند. موجوداتی که به نظر می رسد خوره ی فناوری هستند و وقتی به دنیا آمده اند گوشی های هوشمندشان را در دست داشته اند!

مطالعه ای که اخیرا انجام شده است ثابت کرد که این خریداران جوان به دنبال خانه ای هستند که دارای نوآوری های هوشمند باشد. اکثر گجت هایی که امروزه خیلی معروف شده اند روی سیستم های هوشمندسازی خانه ها تمرکز دارند. آنها به ما اجازه می دهند که روشنایی، امنیت، دما و حتی نورگیرها را با فشار یک دکمه روی گوشی هوشمندمان کنترل کنیم. هرچند خیلی ها هوشمند کردن حمام را فراموش کرده اند، با وجود این که حمام جایی است که ما هر روز از آن استفاده می کنیم. فناوری های زیر را به حمام تان اضافه کنید تا خانه تان به روز و حمام تان هوشمند باشد!

توآلت های فرنگی دارای فناوری روز

زمان آن فرا رسیده که فناوری های جدید را در توآلت هایمان نیز داشته باشیم. ظهور مدل های جدید در حال ایجاد تغییر اساسی روی سبک زندگی ما هستند. برخی از جنبه های توآلت های جدید به شرح زیر است:

– توآلت فرنگی هایی که قسمت نشیمن گاهشان گرم می شود.

– توآلت فرنگی هایی که خودشان تمیز می شوند و قسمت نشیمن گاهشان آنتی باکتریال است – در نهایت رویای آدم هایی که از میکروب و آلودگی فراری هستند به وقوع پیوست!

– سنسورهای حرکتی که که درپوش توآلت ها را باز می کند و می بندد.

 

شیر آب دیجیتال

حمام هوشمند

شیرهای دیجیتال برای صرفه جویی در آب و انرژی فوق العاده هستند. ویژگی هایی که می توانید از یک شیر دیجیتال انتظار داشته باشید به شرح زیر هستند :

– شیرهای دیجیتال با کم کردن جریان آب و کنترل دما کمک تان می کنند که در مصرف پول و آب صرفه جویی کنید.

– دارای فناوری بدون لمس هستند.

– فناوری شیر آب فرا قرمز که وقتی دست کاربر زیر شیر است آب جریان می یابد و وقتی کاربر دستش را کنار می کشد آب قطع می شود.

– شیرهای دیجیتال قابل برنامه ریزی هستند، مثلا می توان برای دوش گرفتن به آنها برنامه داد.

گجت های باب روز

حمام هوشمند که دارای فناوری به روز است بدون داشتن چند گجت که به دل نمی نشیند. در اینجا چند محصول جالب می بینید که سطح دیگری از فناوری را به حمام هایتان اضافه می کنند.

  1. یخچال های کوچک مخصوص حمام که می توانید نوشیدنی ها را در آنها بگذارید و هر زمان که لازم بود نوشیدنی خنک داشته باشید.
  2. پنل های دوش دارای ال سی دی (LCD) که به شما اجازه می دهند موسیقی، دما و جریان آب و رنگ درمانی را کنترل کنید.
  3. تلویزیون های ضد آب. تماشای تلویزیون در حین اینکه در وان آب غوطه ور شده اید بسیار لذت بخش است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که تبلت تان را در دست داشته باشید و مدام نگران این باشید که مبادا توی آب بیفتد.

وان حمام هوشمند

وان حمام سالها است که در بسیاری از حمام ها دیده می شود. اما با گذشت زمان و تغییر بسیاری از جنبه های زندگی، وان ها هم تغییرات زیادی داشته اند. برخی از ویژگی های وان های امروزی عبارتند از:

  1. بسیاری از وان های مدرن دارای شیر آب های جدیدی هستند و لوله کشی بعضی از آنها طوری است که آب از کف وان وارد می شود.
  2. در وان های جدید هوا با فشار وارد فضا داخل وان می شود و به این ترتیب حباب هایی ایجاد خواهند شد که با شدت به بدن تان برخورد می کنند و شما را ماساژ می دهند.
  3. حتی شکل وان ها هم تغییر کرده است. وان های مستطیل شکل بسیار مد است و مس و سنگ هم در ساخت وان رواج زیادی یافته است.
  4. رنگ درمانی از دیگر ویژگی های وان های مدرن است. در واقع آب درون وان با استفاده از یک سری چراغ به رنگ های مختلف درمی آید، به این ترتیب می توانید خلق و خوی تان را بهبود دهید.

دوش های مدرن در حمام هوشمند

حمام هوشمند

برخی از سازندگان وسایل حمام اخیرا دوش هایی تولید کرده اند که می توانند موسیقی پخش کنند. درون این دوش ها نوعی اسپیکر بی سیم قرار دارد که به تلفن هوشمند یا تبلت شما از طریق بلوتوث متصل می شود و موسیقی دلخواه تان را پخش می کند. فاصله ی بین اسپیکر و تبلت یا گوشی هوشمندتان می تواند حداکثر 10 متر باشد. باطری این اسپیکرها قابل شارژ است و با هر بار شارژ می توانند حدود 7 ساعت موسیقی پخش کنند.

 

گوی های مخصوص صرفه جویی در مصرف آب در حمام هوشمند

حمام هوشمند

این گوی کمک تان می کند که روی مصرف آب در زمان دوش گرفتن کنترل داشته باشید. اولین باری که از این وسیله ی کوچک استفاده کنید، مدت زمانی را که دوش گرفته اید در حافظه می سپارد و آن را به عنوان معیار به کار می برد. از آن به بعد هر بار که دوش بگیرید گوی آب با استفاده از سه چراغ که سه رنگ متفاوت دارند به شما نشان می دهد که وقت دوش گرفتن تان به پایان رسیده است. هنگام شروع چراغ گوی سبز می شود، وقتی به نیمه ی زمان دوش گرفتن تان برسید چراغ نارنجی می شود و وقتی چراغ قرمز می شود یعنی زمان خارج شدن از حمام فرا رسیده است. ایده ی پشت این نوآوری این است که شما هر بار می توانید کمی در مصرف آب صرفه جویی کنید. البته این وسیله را می توانید هر زمانی که خواستید دوباره تنظیم کنید به خصوص اگر فکر می کنید اولین دوشی که گرفتید زیادی کوتاه بود.

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • به تام سایت

حمام هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی